Comencen les obres del canal d’accés ferroviari, que duraran cinc anys i costaran més de 400 milions d’euros
Mar 31, 2023

Les obres del canal d’accés ferroviari de València, que soterraran les vies que separen el sud de la ciutat i permetran l’ampliació del Parc Central i la creació d’un bulevard sud verd, començaran en les pròximes setmanes, costaran uns 443 milions d’euros i tardaran cinc anys.

El soterrament del canal d’accés ferroviari fins a les estacions València Nord i Joaquín Sorolla és una nova etapa de la futura xarxa ferroviària arterial de València que comptarà a més amb l’Estació Central soterrada, el túnel passant i noves estacions de rodalies.

L’alcalde, qui ha acudit a l’acte d’inici de les obres acompanyat de la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, ha afirmat que «hui és un d’aquests dies en els quals un està orgullós de ser alcalde» perquè les obres són «una inversió de prop de 500 milions d’euros entre l’execució de les obres del canal,  l’ampliació de l’estació Joaquín Sorolla i la direcció facultativa».

Las obres estaran finançades al 50% per l’administració general de l’Estat, el 25% per la Generalitat i l’altre 25% per l’Ajuntament de València i, a més, està previst el finançament de 164 milions a càrrec dels fons europeus Next Generation.

D’aquesta manera, l’execució de les obres, que està previst que finalitzen el 2028, s’anirà obrint progressivament el mur que divideix els districtes sud de la ciutat des de fa més de 170 anys i que, primer, salvarà la separació entre els districtes de Quatre Carreres i Jesús amb l’obertura del bulevard García Lorca com un corredor verd,  després la supressió del pont conegut popularment com l’Scalextric i que permetrà la connexió definitiva dels districtes  d’Extramurs  i l’Eixample i que projectarà la finalització definitiva del  Parc  Central en un futur que esperem pròxim.  Es una fita fonamental per al pas del corredor mediterrani per la nostra ciutat i suposarà en un futur el final del coll d’ampolla del pas del ferrocarril amb les obres pendents del túnel passant i la futura estació central.

Fita històrica

Per la seua banda, la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez, ha destacat que l’acta de replanteig del canal d’accés «és una fita històrica per a València tant pel seu aspecte urbanístic com pel salt en infraestructures ferroviàries. Hui és un dels dies més importants de la nostra ciutat de les darreres dècades perquè hui se signa l’acta de replanteig de les obres de canal d’accés, que suposa el soterrament de les vies que porten trencant tota la part sud de la ciutat en dos durant més d’un segle. Segons Gómez, «per fi podrem unir tota la zona de Malilla amb la Creu Coberta i Sant Vicent i que, on abans hi havia una platja de vies, una gran cicatriu ferroviària, es transforme en un gran parc que uneix tots els barris i millore la vida dels veïns i veïnes».

Aquesta actuació està contemplada en la Línia d’Actuació 9.1 del Programa «Infraestructures estratègiques» de l’Estratègia Urbana de València 2030.

Entradas relacionadas

València presenta el seu sandbox urbà

València presenta el seu sandbox urbà

El Sandbox Urbà de València es concep com un instrument innovador que s'incardina directament amb la Missió Climàtica València 2030, la qual persegueix que la ciutat aconseguisca la neutralitat climàtica l'any 2030. Amb aquest objectiu en ment, l'Ajuntament de...

leer más
València ja té un Pla Verd i de la Biodiversitat Urbana

València ja té un Pla Verd i de la Biodiversitat Urbana

La ciutat disposarà d'un pla estratègic en infraestructura verda i biodiversitat per primera vegada en la història València ja disposa de Pla Verd i de la Biodiversitat Urbana, un document de diagnòstic i planificació estratègica de polítiques verdes fins a 2050. El...

leer más